Η μελέτη θα γίνεται στο σχολείο, οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να ερευνούν και να βρίσκουν μόνοι τους τις πηγές και τις αναφορές τους για κάθε διδακτέα ενότητα, αλλά και να αυτοαξιολογούνται, ενώ οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, σύμφωνα με το πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα ισχύσει για ένα μικρό αριθμό σχολείων το σχολικό έτος 2011-12, θα απαλλαγούν από το άγχος των ημερομηνιών, όχι όμως και από το άγχος της πλήρους εμπέδωσης της ύλης από τους μαθητές τους.
Αυτές σε γενικές γραμμές είναι οι αλλαγές που προωθούνται από τουπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία, όπως μάθαμε με συμβούλους εκπαίδευσης από τη Φινλανδία, τη χώρα, που ως γνωστόν, έχει ένα από τα αρτιότερα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο.
Πιο αναλυτικά οι αλλαγές που ετοιμάζονται αφορούν την επέκταση του υποχρεωτικού ωραρίου ως τις 3 το μεσημέρι στα δημοτικά και ως τις 4 στο γυμνάσιο, όπου ο στόχος είναι τα παιδιά να διαβάζουν στο σχολείο το μάθημά τους για την επόμενη ημέρα και να επιστρέφουν σπίτι χωρίς το άγχος της μελέτης. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για διπλές ώρες διδασκαλίας στα βασικά μαθήματα υποδομής (Νέα και Αρχαία Ελληνικά, ξένη γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές επιστήμες, Θρησκευτικά, Κοινωνικές επιστήμες- Ιστορία) και πολύ λιγότερη ύλη.
Αυτές σε γενικές γραμμές είναι οι αλλαγές που προωθούνται από τουπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία, όπως μάθαμε με συμβούλους εκπαίδευσης από τη Φινλανδία, τη χώρα, που ως γνωστόν, έχει ένα από τα αρτιότερα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο.
Πιο αναλυτικά οι αλλαγές που ετοιμάζονται αφορούν την επέκταση του υποχρεωτικού ωραρίου ως τις 3 το μεσημέρι στα δημοτικά και ως τις 4 στο γυμνάσιο, όπου ο στόχος είναι τα παιδιά να διαβάζουν στο σχολείο το μάθημά τους για την επόμενη ημέρα και να επιστρέφουν σπίτι χωρίς το άγχος της μελέτης. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για διπλές ώρες διδασκαλίας στα βασικά μαθήματα υποδομής (Νέα και Αρχαία Ελληνικά, ξένη γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές επιστήμες, Θρησκευτικά, Κοινωνικές επιστήμες- Ιστορία) και πολύ λιγότερη ύλη.
Διδασκαλία ουσίας
Διαβάζουμε στο Βήμα «Στόχος είναι να σταματήσει το άγχος του δασκάλου να φτάσει στη σελίδα 20 βιβλίου, που πρέπει να τη διδάξει σε συγκεκριμένη ημερομηνία» λέει στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. «Πριν γυρίσει η σελίδα του βιβλίου θα πρέπει να έχουν μάθει όλοι οι μαθητές τις βασικές έννοιες κάθε μαθήματος. Για παράδειγμα, αν κάποιος δεν έχει καταλάβει την έννοια της πρόσθεσης στην αριθμητική, δεν θα προχωράει ο δάσκαλος σε επόμενο κεφάλαιο, απλά γιατί βιάζεται να τελειώσει το κεφάλαιο», καταλήγει χαρακτηριστικά.
Διαβάζουμε στο Βήμα «Στόχος είναι να σταματήσει το άγχος του δασκάλου να φτάσει στη σελίδα 20 βιβλίου, που πρέπει να τη διδάξει σε συγκεκριμένη ημερομηνία» λέει στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. «Πριν γυρίσει η σελίδα του βιβλίου θα πρέπει να έχουν μάθει όλοι οι μαθητές τις βασικές έννοιες κάθε μαθήματος. Για παράδειγμα, αν κάποιος δεν έχει καταλάβει την έννοια της πρόσθεσης στην αριθμητική, δεν θα προχωράει ο δάσκαλος σε επόμενο κεφάλαιο, απλά γιατί βιάζεται να τελειώσει το κεφάλαιο», καταλήγει χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τις αλλαγές που επέρχονται οι μαθητές θα κληθούν στο μέλλον να… αυτοαξιολογούνται,να διορθώνουν μόνοι τα γραπτά τους και να αναζητούν τη λύση στα κεφάλαια που τους δυσκόλεψαν.
Επιπλέον, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα αποκτήσουν πλήρη ελευθερία στην αναζήτηση πρακτικών και νέων μεθόδων στην διδασκαλία των μαθημάτων τους (όπως π.χ. η διοργάνωση μιας θεατρικής παράστασης για το μάθημα των Αρχαίων ή της Ιστορίας ή μιας εκδρομής σχετικής με τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος). Θα μπορούν ακόμη και να δημιουργούν εκπαιδευτικό υλικό και σχέδια εργασίας.
Επιπλέον, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα αποκτήσουν πλήρη ελευθερία στην αναζήτηση πρακτικών και νέων μεθόδων στην διδασκαλία των μαθημάτων τους (όπως π.χ. η διοργάνωση μιας θεατρικής παράστασης για το μάθημα των Αρχαίων ή της Ιστορίας ή μιας εκδρομής σχετικής με τα θέματα προστασίας του περιβάλλοντος). Θα μπορούν ακόμη και να δημιουργούν εκπαιδευτικό υλικό και σχέδια εργασίας.
πηγή:www.infokids.gr
0 μπλα μπλα on "Οι αλλαγές του υπουργείου Παιδείας σε Δημοτικά και Γυμνάσια"
Δημοσίευση σχολίου